Jíst a nepřibírat

I v době, kdy se věnujeme hubnutí, musíme jíst! Někteří z nás si ke cvičení „naordinují“ příliš přísnou dietku nebo dokonce hladovku. To je velká chyba! Nakonec to může končit „jojo“ efektem a jsme potom ještě oplácanější. Stále se o této problematice všude píše, ale stále to bohužel mnozí dělají. Ono to v dnešní uspěchané době, která požaduje rychlé výsledky, není vůbec jednoduché. Často máme moc práce a stresu doma i v zaměstnání. A pak se jen těžko daří skloubit správnou tréninkovou zátěž, dostatečný odpočinek a vhodné stravování. Přitom jídlo hraje v celém procesu, který má vést ke snížení naší hmotnosti, velkou roli!

zelenina se šunkou a vejcem

Jíme „opravdové“ jídlo ve vhodnou dobu!

Jíme především jídlo, které je opravdu jídlem! To lze samozřejmě doporučit všem, ne pouze „hubnoucím“ lidem. Zdravé jídlo z přírodních čerstvých surovin je opravdu to nejlepší, co můžeme našemu tělu poskytnout! A takového jídla pak stačí k nasycení méně, než pokud jíme různé náhražky. Dalším problémem bývají příliš velké porce. Energii musíme tělu ke správnému fungování dodávat, ale rozhodně se nepřejídáme. Ovšem odborníci radí, že nemáme vynechávat přílohy. To je často rozšířenou chybou. U oběda si přiměřené množství příloh, jako jsou těstoviny, brambory nebo rýže, klidně dopřejeme. Pokud chceme tímto způsobem svůj denní přísun kalorií snižovat, děláme to raději večer. To je čas, dát si asi dvě hodiny před spaním lehkou večeři. Pak je potřeba se dostatečně vyspat. Poskytnout tělu čas k regeneraci. Další jídlo je dle odborníků vhodné jíst až po dvanácti hodinách. Pokud to organismu dopřejeme, může se během této pauzy dostatečně „vyčistit“.

polévka v misce

Hodně zeleniny a žádný alkohol!

Zelenina je hodně důležitá. Obsahuje málo kalorií, ale hodně prospěšných vitaminů a vlákniny. Ale abychom neměli brzy hlad, je vhodné ji doplnit bílkovinami. Dáme si k ní třeba libové maso, kousek sýra nebo vajíčka. Vhodnou volbou jsou také oříšky a semínka. Někteří z nás mají sklon během dne pořád něco ujídat a dávat si malé svačinky. Právě k tomu je dobré použít zeleninu. Nakrájet si na kousky okurku, papriku, rajče nebo mrkev. Nejsme líní si takovou svačinu připravit, taková nám nejvíce prospěje. Co ale dosažení ideálních křivek brání, to je popíjení alkoholu. Pokud hubneme, tak se mu rozhodně vyhýbáme. I když například jedna či dvě sklenky kvalitního vína by tak nevadily, problém je v tom, že nás konzumace alkoholu svádí k jídlu. Podporuje chuť dát si ještě něco dobrého. Nejčastěji tučného a slaného!