Bez optimalizace to nejde

Stačí posadit se k počítači a napsat to, co máme na srdci. Možná veledůležité sdělení, které by mohlo posunout lidstvo vpřed, klidně ale i jenom nějaký blábol, kvůli kterému se člověk stane akorát tak terčem posměchu ze strany jiných. A když je to napsáno, stačí klidně i jenom pouhých pár kliknutí a člověk to dostane na síť, kde si to může přečíst kterýkoliv obyvatel naší planety, jenž také oplývá počítačem připojeným na internet.

dobrý marketing

Přečíst si to může každý. Jenže aby se tak stalo, je třeba dotyčného neznámého k takovému přečtení přimět a také mu ukázat, kde ono sdělení najde. Protože je bohužel pravdou, že podobných lidí, píšících sdělení na internet, je v kterémkoliv okamžiku všude po světě také dost a dost. A konkurence je tak ohromná.

Za normálních okolností by to bylo zcela beznadějné. Kdyby měl svět ‚střílet naslepo‘ a zkoušet najít právě ono naše sdělení, nikdo by ho nejspíše nikdy ani nenašel. Ještě že tedy lidem pomáhají v pátrání internetové vyhledávače!

nový odkaz

Jenže ani ony neznamenají nezbytně spásu. Protože hledajícímu sice nabídnou to, po čem se právě pídí, jenže je-li podobných informací na síti spousta, ukáže toho vyhledávač také neskutečné množství. A ani v tom nemusí ti pátrající najít zrovna to naše sdělení. Protože toto může zapadnout až kdesi na konci sáhodlouhého seznamu, kam už nikdo nezavítá. Když už někdo hledá, vesměs vezme zavděk jenom tím, co mu vyhledávač představí na prvních pozicích.

A jak dosáhnout toho, aby právě ono naše sdělení na prvních místech ve vyhledávačích bylo? Těžko.

pořadí optimalizace

Tam ho dokážou dostat jenom odborníci, specializující se na optimalizace webových stránek. Tedy ti, kdo ví, jak se správně upravují internetové stránky, jak se určují ta správná klíčová slova, jak se vytvářejí poutavé informační či propagační články, jak se vytvářejí dokonale fungující zpětné odkazy. Tedy jak se koná, aby se jevila být právě ta která stránka pro vyhledávače tou nejzajímavější.

A kdo tudíž chce, aby se jeho sdělení donesla k co největšímu počtu čtenářů, neměl by na tuto optimalizaci zapomenout. Protože bez ní nejspíše nepovšimnut upadne v zapomnění.