Mezinárodní marketingový výzkum

Mezinárodní marketingový výzkum je prováděný zejména z toho důvodu, aby připravil komplexní podklady pro strategické a operativní rozhodování, které by mělo napomáhat k mezinárodnímu rozvoji podniku. Díky komplexnímu mezinárodnímu výzkumu by měla být omezena rizika vznikající z chybných rozhodnutí. Úkolem každého výzkumu je především sběr a třídění informací, jejich následná analýza a správná prezentace.
Na zahraničním trhu je však marketingový výzkum jistým skokem do neznáma, neboť na něm většinou nemáme zkušenosti.
cíle k zisku

Odlišnosti mezinárodního marketingového výzkumu od tuzemského:

1. nové podmínky –spojené s překročením hranic, jsou kladeny nové nároky týkající se zejména celních, mzdových či dopravních podmínek, zároveň se projevují rozdíly v mezinárodní dokumentaci a mnoho dalšího.
2. nové prostředí –marketingové prostředí je naprosto odlišné. Projevují se kulturní, politické, sociální či jazykové odlišnosti.
3. nové faktory –už samotný vstup na nový trh znamená velké množství nových faktorů ovlivňujících podnikání.
4. nová konkurence –nový trh je spojený s rostoucí konkurencí, proto bude boj o vytvoření pozice na trhu mnohem náročnější.
marketingové výrazy

Oblasti, ve kterých je nejčastěji prováděný mezinárodní výzkum:

·         výzkum mezinárodního prostředí – jedná se v podstatě o marketingovou situační analýzu zkoumající ekonomické, politické, legislativní, sociálně-kulturní, demografické či technologické faktory.
·         výzkum konkurence – má za úkol odhalit zejména postavení tuzemské i zahraniční konkurence na konkrétním trhu. Zkoumá se jejich positioning, segmentační strategie, výrobková politika, cenová a distribuční politika, komunikační mix a mnoho dalšího.
·         potenciál nového cílového trhu – tento výzkum je spojený zejména z hlediska odhadu velikosti prodejů. Proto mohou být na jeho základě vypracovány marketingové cíle, odhady obratů, podílu na trhu, apod.
·         účinnost zvolené marketingové strategie –jedná se o analýzu zaměřující se na vhodnost zvoleného marketingového mixu a na vyhodnocení, zda jsou vynaložené prostředky použity efektivně.

Mezinárodní marketingový výzkum
Ohodnoťte příspěvek