Zdravá quinoa

Proč si vybrat tuhle rostlinku na vaření místo rýže nebo brambor? Je mnohem méně kalorická. Neobsahuje tolik sacharidů, jak ostatní přílohy, takže se dobře hodí do redukčních programů, takže bez pochybností ji zkuste zařadit do vašich jídelníčků a uvidíte, že jej zase o něco oživíte a nějak to dopadne. Quinoa cenabývá většinou vyšší než třeba u rýže, ale u nás, na našem e-shopu najdete opravdu velice nízké ceny, takže ušetříte. Máme zde v naší nabídce několik druhů. Rozlišují se podle barvy. Může být bílá quinoa, červená nebo černá.

Antioxidanty
Quinoa obsahuje několik hlavních nutrietů, které ji řadí mezi superpotraviny. Obsahuje flavonoidy, které seřadí přirozeně mezi antioxidanty. Antioxidanty vychytávají volné radikály v těle a tím pádem tělo detoxikují. Tahle rostlinka obsahuje zejména Kaempferol a Quercetin. Antioxidanty jsou dobré v boji proti depresím, pro vaši imunitu a celkově pro dobrý zdravotní stav organismu. Jsou prevencí proti rakovině a mají spousty důležitých funkcí v organismu.

Bezlepková potravina

Další velikou výhodnou je fakt, že tuhle přílohu mohou i bezlepkáři, protože to není technicky vzato obilovina a neobsahuje přirozeně lepek, takže je i využitelná pro bezlepkovou dietu. Celiaci mají už tak omezený repertoár potravin, proto je dobré, když se najde něco, co mohou využít jako přílohu a navíc je to ještě nutričně velmi hodnotné. Určitě toho musíte využít a ochutnat tohle všechno, protože to je velice chutné a hlavně je to něco nového, netradičního, takže to v tomhle směru také oceníte, že budete mít v jídelníčku příjemnou změnu. Další velikou výhodou téhle potraviny je obsah bílkovin, který je oproti jiným přílohám hodně zvýšený. Obsahuje řadu minerálních látek, například vitamín C, betakaroten, kys. listovou, riboflavin, thiamin a další.quinoa na pánvi se zeleninou
Recepty
Na internetu najdete spousty receptů, jak ji uvařit a jak použít v kuchyni. Oživte si svůj talíř právě touhle rostlinou a uvidíte, že z tohohle nebudete zklamaní.