Volný čas trávíme v obchodních centrech

V Evropské Unii patříme ke státům, které mají na svém území největší počet obchodních center, a také u nás obchodní centra celoročně navštěvuje nejvíce lidí. Zeptali jsme se odborníků a nahlédli do statistik, pročež se ukázalo, že Češi berou své rodiny do obchodních center za zábavou, třeba aby tam strávili sobotní odpoledne i s dětmi v rámci některého z kulturních programů nebo se zúčastnili nějaké akce, které v obchodním domě probíhá.
nákup v Berlíně
Nejde už zdaleka jenom o nakupování, ale o dětské koutky, kde si mohou ratolesti hrát a kde je většinou zjednaný profesionální dozor, takže si rodiče mohou jít po nákupech a dítě či děti nechat na starosti několika mladým slečnám, které se o vaše potomky rády postarají.

Čím je zájem způsoben?
Odborníci se shodují na tom, že se Češi přizpůsobují světovému a hlavně americkému fenoménu, kdy v obchodních centrech tráví volná odpoledne. Experti uvádějí, že lidé jdou do nákupního centra alespoň jednou za měsíc, a to až ve dvaaosmdesáti procentech, načež tady většinou stráví polovinu dne. Čtyřicet procent populace jde do nákupního centra za zábavou a volným časem častěji než jednou do týdne. Dále vyplývá ze statistik, že každý druhý Čech zde tráví dobu delší, než jsou tři hodiny.
eskalátor v obchoďáku
Jaké má obchodní centrum funkce
Už dávno nejde jenom o obchody, ale také o místo, kde se setkávají mladí lidé, k seznamování, k prvním schůzkám. Lidé si chodí prohlédnout zboží nebo se jenom toulat, zabít čas či si užívat anonymity davu. Sociologové k tomuto dodávají, že v obchodním centru si najde každý to svoje, jakákoli generace nebo zaměření.
nákupní centrum
Nakupování nebo společenský rozměr
V dnešních obchodních centrech už dávno nejde jenom o to, nakoupit si, co potřebujeme, zaplatit a rychle zmizet. Přebytkem zboží a reklamy, která na nás útočí každý den na každém kroku, nás nutí ke „koukání“, vybírání, sledování nejroztodivnějších věcí, které se dají vidět, sehnat a koupit, aniž by koupi návštěvník zamýšlel.

Volný čas trávíme v obchodních centrech
Ohodnoťte příspěvek