K čemu je dobrý osobní branding?

Osobní značku má každý z nás. Je ale rozdíl zda o ní člověk záměrně přemýšlí a vyvíjí ji nebo to zkrátka neřeší.  Každého z nás okolí vnímá nějakým způsobem. Co když se ale začneme chovat tak, jak chceme, aby nás okolí vnímalo?
úprava kravaty
Je možné, abychom pak na okolí udělali dojem? Nejdůležitějším aspektem abychom mohli někoho zaujmout je umět se odlišit, být kreativní a lepší než ostatní. Jen pak je možné být úspěšný. A o tom je branding. Sebeprezentace v kombinaci s marketingovou taktikou, jak prodat svůj potenciál.

Osobní značka funguje podobně jako značka obchodní. Spočívá ve vyjadřování osobní identity, která u ostatních lidí vytváří přesné vnímání hodnot a vlastností, které člověk představuje. Důležité je si uvědomit, že nemůžete být úspěšní sami pro sebe. Úspěšnými vás dělají až ostatní. Cílem je, aby naše osobní značka byla jedinečná, zvyšovala nám sebevědomí, získávala uznání u druhých ale hlavně, aby nás odlišila od konkurence například v případě příjímacího pohovoru na vaše vysněné místo.

Prvním a zároveň nejpodstatnějším krokem v tomto procesu je o sobě přemýšlet jako o značce. Hned poté je nutné začít se sebepoznáním, čili analýzou osobnosti. Zamyslete se nad vašimi silnými a naopak slabými stránkami.  Abychom se mohli dále odrazit, člověk si musí udělat jasnou představu o tom, čeho chce dosáhnout, a jakým způsobem stanoveného cíle dosáhne.

Druhý krok spočívá ve využití nástrojů pro budování osobní značky. Jedná se například o strukturovaný životopis, motivační dopis nebo profesní portfolio. Pokud se zastánci moderních technologií, můžete využít webové stránky, blogy či sociální sítě.

Posledním krokem je uchování hodnoty osobní značky. To spočívá v pravidelné aktualizaci použitých nástrojů pro budování osobní značky, sledovat zpětnou vazbu a naučit se na ni přiměřeným způsobem reagovat.
Nyní víte, v čem spočívá kouzlo osobního brandingu.
panáčci u schodů
Nezapomínejte však, že v každém oboru je třeba se prezentovat jinak a lze uspět jen za určitých předpokladů. Je proto dobré si to hned na počátku procesu uvědomit. To platí také pro další klíčový faktor. Vždy musíme brát v potaz prostředí či dobu, ve které žijeme, a přizpůsobit se jejím požadavkům a trendům.

K čemu je dobrý osobní branding?
Ohodnoťte příspěvek