Zmapovat situaci je základ

Chcete podnikat? Určitě byste měli podnikat v oblasti, která je Vaší srdcovou záležitostí. V oblasti, která je blízká Vašemu srdci a které po odborné stránce velmi dobře rozumíte. Co když o danou činnost není v lokalitě, kde žijete valný zájem?
podnikatelská analýza
Pokud chcete být úspěšní, nesmíte se obávat změnit bydliště a nyní vůbec nemáme na mysli jen přesun z odlehlé lokality do hlavního města, ale třeba i naopak. Například jste kapacita v oblasti ortodoncie, ale žijete v hlavním městě, kde je přeodborníkováno a pravděpodobnost ke zbohatnutí je celkem mizivá.
 

Průzkum trhu

Pokud chcete pracovat sami na sebe, je určitě vhodné a žádoucí udělat si svůj vlastní průzkum trhu. Pomůžeme si opět příkladem odborníka ortodontisty, který plánuje otevřít si svou soukromou ordinaci. Pokud má dobré přátele v České stomatologické komoře, dozví se za dobrou láhev vína, kde v České republice se nachází lokalita nepokrytá sítí ortodontických služeb. Přičemž je třeba uvědomit si, že se může jednat o relativně malé město, které ovšem může být významnou spádovou oblastí a tedy skýtat významný potenciál klientů.
analýza osoby
Pokud náš známý ortodontista přátelé na ČSK nemá, rozhodně není ztracen. Výzkum trhu může zajistit sociologická agentura, která se touto činností zabývá prostřednictvím moderních a účinných metod, jejichž prostřednictvím se agentuře podaří zmapovat v situaci. V tomto případě se bude jednat o dotazník v rámci celorepublikového šetření.

Je důležité formulovat správně otázky, získat dostatečné množství respondentů (většina agentur má velmi rozsáhlou databázi externistů z celé republiky, kteří se zapojují do on-line dotazníkových kampaní), vyhodnotit výsledky a podat komplexní zprávu.

Samozřejmě za tyto služby se platí, ale nejedná se o částku, která by pro Vás byla ruinující a informace, které získáte, budou mít zcela zásadní vliv pro Vaši činnost.

Zmapovat situaci je základ
Ohodnoťte příspěvek