Zmapovat situaci je základ

Chcete podnikat? Určitě byste měli podnikat v oblasti, která je Vaší srdcovou záležitostí. V oblasti, která je blízká Vašemu srdci a které po odborné stránce velmi dobře rozumíte. Co když o danou činnost není v lokalitě, kde žijete valný zájem?

Pokud chcete být úspěšní, nesmíte se obávat změnit bydliště a nyní vůbec nemáme na mysli jen přesun z odlehlé lokality do hlavního města, ale třeba i naopak. Například jste kapacita v oblasti ortodoncie, ale žijete v hlavním městě, kde je přeodborníkováno a pravděpodobnost ke zbohatnutí je celkem mizivá.

Průzkum trhu

Pokud chcete pracovat sami na sebe, je určitě vhodné a žádoucí udělat si svůj vlastní průzkum trhu. Pomůžeme si opět příkladem odborníka ortodontisty, který plánuje otevřít si svou soukromou ordinaci. Pokud má dobré přátele v České stomatologické komoře, dozví se za dobrou láhev vína, kde v České republice se nachází lokalita nepokrytá sítí ortodontických služeb. Přičemž je třeba uvědomit si, že se může jednat o relativně malé město, které ovšem může být významnou spádovou oblastí a tedy skýtat významný potenciál klientů.

Pokud náš známý ortodontista přátelé na ČSK nemá, rozhodně není ztracen. Výzkum trhu může zajistit sociologická agentura, která se touto činností zabývá prostřednictvím moderních a účinných metod, jejichž prostřednictvím se agentuře podaří zmapovat v situaci. V tomto případě se bude jednat o dotazník v rámci celorepublikového šetření.

Je důležité formulovat správně otázky, získat dostatečné množství respondentů (většina agentur má velmi rozsáhlou databázi externistů z celé republiky, kteří se zapojují do on-line dotazníkových kampaní), vyhodnotit výsledky a podat komplexní zprávu.

Samozřejmě za tyto služby se platí, ale nejedná se o částku, která by pro Vás byla ruinující a informace, které získáte, budou mít zcela zásadní vliv pro Vaši činnost.