Skákání je zábavné a zdravé!


První zařízení podobné trampolínám prý vyráběli Inuiti. Domorodci, předchůdci Eskymáků, kteří obývali Grónsko a Kanadu. Jako materiál používali mroží kůže. Za předchůdce materiálů pro trampolíny je považován také materiál pro záchranné sítě, které koncem 19. století začali používat hasiči k měkčímu doskoku lidí zachraňovaných při požárech. Také v cirkusech se začaly objevovat podobné „sítě“. Artisté se od nich ale spíše odráželi. Nešlo ještě o skákání na trampolínách, které začali používat akrobati v pozdější době, ve 20. století.

skákání
 
V dnešní době se skákání na různých trampolínách a trampolínkách věnují s radostí lidé skoro všech věkových kategorií. Jamping je sportem i zábavou v jednom a je čím dál více oblíben!
 
U nás začala s provozem trampolínových center firma JumpPark, která založila první trampolínový park ve střední Evropě. U nás nabízí „skákací“ zábavu hned v několika městech. Stačí vybrat si nejbližší pobočku a vyrazit! Návštěva některého centra může být třeba i výborná zábava na narozeninovou oslavunašich dětí nebo dárkem pro aktivní dospělé oslavence. Můžeme prožít úžasnou oslavu narozenin, na kterou účastníci dlouho nezapomenou. Nebo se prostě jen tak s rodinkou či přáteli přijdeme vyřádit, vybít vhodným způsobem přebytečnou energii, zbavit se stresu.

park
 
Pravidelné skákání je aktivita, která nás dostane do kondice. Podporuje flexibilitu těla, zdravé hubnutí. Lidem s nadváhou pomáhají trampolíny snižovat váhu, aniž by zatěžovaly klouby. Skákáním posilujeme velice účinně svaly a kosti, protože tělo se musí vyrovnávat s působením gravitační síly. Trampolíny používají pro svůj trénink i profesionální sportovci. Především ti, kteří potřebují nejen posílit tělo, ale též rovnováhu, pracovat s těžištěm svého těla, zlepšovat koordinaci pohybů. Například hokejisté, lyžaři a snowboardisté. Skákáním se dostávají zpět do kondice také kosmonauti. Ti na vesmírných misích prý běžně ztrácejí až 15% svalové a kostní hmoty, kterou potřebují obnovit.